OPIS
Ciągnik górski GRIP 4 110 posiada najlepsze parametry oraz zaawansowaną konstrukcję, która zapewnia doskonałe możliwości jezdne w nierównym i pochyłym terenie – do 40° nachylenia.
Najważniejsze dane:
- silnik Perkins 113 KM z maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm
- wydajność hydrauliki 120 l/min umożliwiająca pracę z dwoma dużymi przystawkami
- solidna budowa – nacisk na oś przód/tył do 5 ton
- piasty kół o średnicy 240 mm, z przekładnią planetarną
- najlepiej wyciszona kabina: tylko 75 dB (A)
- przegub wychylania przedniej osi umieszczony na wysokości 830 mm; wychylanie w zakresie 2 x 17°,
- możliwość montowania kół 500.
Wydajny system chłodzenia zapewnia ciągłą pracę:
- wlot powietrza znajduje się nad kabiną co sprawia, że powietrze jest czyste i najchłodniejsze
- dodatkowy wydech w komorze silnika dzięki podciśnieniu wyrzuca gorące powietrze na zewnątrz
- łatwo dostępna chłodnica, z możliwością zmiany kierunku nawiewu (automatycznie oraz ręcznie) zapewniają błyskawiczne czyszczenie
- Hydrauliczne sterowanie wszystkich kół z czterema wariantami jazdy zapewniają bardzo dobrą zwrotność maszyny. Ciągnik górski GRIP 4 zasilany jest 113 – konnym, 4-cylindrowym silnikiem Perkinsa z turbodoładowaniem. Optymalny rozkład masy sprawia, że maszyna może bezproblemowo poruszać się po terenach płaskich, jak i o dużym kącie nachylenia.
- 2-stopniowy hydrostatyczny napęd jezdny zapewnia optymalne przenoszenie mocy i poprzez płynną jazdę oraz zastosowanie wzdłużnego mechanizmu różnicowego dodatkowo chroni podłoże przed uszkodzeniem.
- Ciągnik górski GRIP4 posiada 4 różne tryby jazdy. One zapewniają optymalny program jazdy dla każdego celu działania. Elektronika ciągnika steruje obrotami silnika w zależności od pożądanej mocy hydrostatyki napędu jazdy lub potrzebnej siły napędowej wałka przekaźnikowego ciągnika:
- Prędkość pojazdu oraz wysokość obrotów silnika są sterowane nożnym pedałem gazu.
- Sterowanie joystickiem w terenie- wysokość obrotów silnika i obrotów wałka przekaźnikowego jest ustawiana poprzez sterownik, a prędkość regulowana za pomocą dźwigni sterującej.
- Sterowanie joystickiem w ruchu ulicznym- obroty silnika są regulowane poprzez nożny pedał gazu a prędkość poprzez dźwignię jazdy.
- Sterowanie pedałem jazdy w terenie- wysokość obrotów silnika i obrotów wałka przekaźnikowego jest ustawiana poprzez sterownik, a prędkość regulowana za pomocą nożnego pedału gazu.
- Bardzo komfortowa kabina zapewnia operatorowi doskonałą widoczność w każdej sytuacji. Ponadto, obecność ramy ochronnej zapewnia kierowcy wysoki stopień bezpieczeństwa. Komputer z dużym wyświetlaczem dostarcza operatorowi wszelkich informacji.
- Łatwiejsze sprzęganie urządzeń dzięki wyposażeniu ciągnika w trzypunktowy zaczep przedni i tylne szybkozłącze sprzęganie z wykorzystaniem przedniego lub tylnego układu hydraulicznego jest bardzo wygodne. Samoregulujący system Load sensing dodatkowo poprawia przyczepność oraz ułatwia poruszanie się po pochyłościach.